בעולם שהתחיל האינטרנט בו, אתר אינטרנט היה דבר נדיר יחסית בקרב בעלי העסקים.
כדי שיגיעו לאתר האינטרנט שלך, היית צריך לפרסם אותו, והסיכוי שימצאו אותך מבין רבים, היה נמוך מאוד.
בהמשך הוקמו אינדקסים שונים (Directories) ושם יכלת למצוא אתרים לפי קטגוריות בצורה נוחה, הבעיה העיקרית הייתה, שהוספת האתר הייתה על-ידי גורם אנושי, ובכך יכלת להופיע שם, ולצאת ביום למחרת - או לא להופיע בכלל.
ואז בשנת 1996 הוקם פרויקט לצרכי מחקר העונה לשם Google.
(מכיוון שהנושא הוא לא על גוגל, נדלג על ההיסטוריה העמוקה, ונסביר בראשי פרקים).
בתחילת הדרך כדי להופיע ראשון בגוגל, בביטוי מסויים, היית פשוט צריך שהביטוי הזה יופיע יותר פעמים אצלך באתר, מאשר אצל מי שנמצא במקום הראשון, כלומר - אם היינו רוצים להיות ראשונים במילה משחק, ומקום ראשון היה כותב באתר שלו משחק משחק משחק כדי לעקוף אותו היינו פשוט צריכים לכתוב משחק משחק משחק משחק.
כמובן שכל הכללים הללו השתנו, ועם הזמן, מנועי החיפוש השתנו ועם כך גם הצרכים שלהם, והצרכים של כולנו למעשה.
מנועי החיפוש פחות עובדים כרובוטים (למרות שהם למעשה מחשבים), ומנסים לגרום להם להסתכל על אתרי אינטרנט, יותר כאנושיים.
לצורך הדוגמא - מהירות טעינת הדף, זה אחד הקריטריונים של גוגל לדירוג האתר.
לסיכום -
בניית אתרי אינטרנט חשובה לך כבעל עסק. אתר האינטרנט שלך זה הכרטיס ביקור שלך באינטרנט.
כדאי לבדוק את תיק הלקוחות וההמלצות שיש על חברה, לפני שלוקחים החלטה - אולי אפילו להתקשר לשאול לקוח (אם הוא מעוניין לענות לכם כמובן).
תנסו להסתכל על זה לא כבעלי עסקים, ולא כבעלי אתרים - כלקוחות, מה היה מושך אתכם, לעשות את הפעולה שאתם רוצים לגרום ללקוח לעשות - יש חשיבות גדולה מאוד לנקודת מבט של הלקוח - כי בסופו של דבר, אם הוא הסתכל לך באתר הוא לקוח פוטנציאלי, ואם הוא מתעניין יותר - קרוב לוודאי שהוא יסיים כלקוח.
יותם קורוב ReSight בניית אתרי אינטרנט